Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Az Unreal Tournament 2004, (rövidítve UT2004 vagy UT2K4) egy első személyű lövöldözős (belső nézetű lövöldözős, first-person shooter) típusú számítógépes játék, elsődlegesen multiplayer játékmódra, de lehetőség van single player módra is MI-botokkal

Gépigény [szerkesztés]

Grafikuskártya: DirectX 9.0b támogató vagy OpenGL Memória: 256MB (512MB ajánlot) Proceszor: 1GHZes AMD Athlon vagy Intel Pentium 3 (2GHZ ajánlot)

Játékmódok [szerkesztés]

  • Deathmatch (DM)

A legáltalánosabb játékmód minden First Person Shooter típusú játékban: a cél a többi játékos megölése a pályán elhelyezett fegyverekkel. A „gyilkosságokat” fragenként (ejtsd: freg) számolják, győzelmet az jelent, ha elérjük a megszabott frag számot vagy a megadott idő lejárta után nekünk van a legtöbb fragünk.

  • Team Deathmatch (TDM)

Két csapat van. A két csapat küzd meg egymással. Az csapat nyer, aki a legtöbb „frag”-et vagyis gyilkosságot követte el, vagy a megadott idő lejárta után több fraget gyűjt össze. Használható a friendly fire opció, amivel megakadályozható a csapaton belüli gyilkolás/sértés. Ez egyébként az összes csapatjátékban be/ki kapcsolható a játék során.

  • Capture the flag (CTF)

Zászlórablás, két csapat (2*(1-12) fő) küzd egymással, cél az ellenfél zászlójának megszerzése és eljuttatása a saját csapatunk zászlójához. Pontszerzés csak akkor lehetséges, ha a saját zászlónk a helyén van és úgy érintjük meg az ellenfél zászlójával a mienket. Ha a zászlót hordozó játékos meghal, a zászló a földre kerül. Ha a zászlót a földön megérinti az ellenfél csapat egy játékosa, a zászló hozzá kerül, ha saját csapatából érinti meg egy játékos, a zászló visszakerül eredeti helyére. A zászlót hordozó játékos nem használhatja a fegyverét, ellenkező esetben a zászló a földre kerül. Ez igaz a teleportálásra is.

  • Vehicle CTF (VCTF)

Zászlórablás járművekkel. A zászlót járművel is lehet vinni, azonban repülő járművekkel (Raptor, Manta, később Cicada) nem. Ez a játékmód alapból nem volt a játékban, a 3369-es verziójú javítócsomaggal együtt jött ki.

  • Onslaught (ONS)

Csapatjáték, két csapat harcol egymással, a cél az ellenfél bázisának lerombolása. A két bázist több energia-csomópont köti össze, amelyeket szisztematikusan kell elfoglalni, hogy a következő csomópontot lerombolhassuk és helyére felépíthessük a sajátunkat. Az ellenfél bázisának lerombolásával nyerhetjük meg a játékot, amit viszont csak a körülötte lévő csomópontok elfoglalása után tehetünk meg. (A Leviathan jármű csak ebben a játékmódban található meg.)

  • Assault (AS)

Ez a játékmód az eredeti Unreal Tournament-ben benne volt, azonban nem tették bele a folytatásába az Unreal Tournament 2003-ba. Itt is csapat küzdelem folyik. Az egyik csapat a támadó, a másik a védő. A támadóknak különböző feladatokat kell teljesíteni, ezáltal egyre előbbre nyomulni. Ha a megadott időn belül nem sikerül elfoglalni a területet, akkor a védő csapat nyer. Azonban, ha ez sikerül, akkor a támadó csapat arat győzelmet.

  • Double Domination (DD)

Az eredeti Unreal Tournament Domination módjának továbbfejlesztett változata, ahol két csapat harcol a pályán elhelyezett két ellenőrzőpont feletti „uralomért”. Pontot az ér, ha mindkét ellenőrzőpontot legalább 10 másodpercig tudja uralni valamelyik csapat.

  • Last man standing (LMS)

Le kell nullázni ellenséged „életpontjait” és neked kell a legtovább élned. Aki a legtovább él, az nyer.

  • Invasion

Fordulónként szörnyek jönnek és el kell őket pusztítani. Ha egy fordulóban meghalsz, és egy csapattársad (vagy több) él, akkor újraéledsz.

  • Bombing Run (BR)

A mai értelemben vett futball virtuális megfelelője egy labdával, két kapuval és fegyverekkel. Cél a labda bejuttatása az ellenfél kapujába. A labdahordozó nem használhatja a fegyvereit, a csapattársaira kell hagyatkoznia miközben megpróbálja a labdát a célba juttatni. A labdával lehet futni, illetve csapattársnak passzolni azt. A labdát be lehet dobni vagy be lehet vele ugrani a kapuba. Ez utóbbi több pontot is ér, mint az egyszerű bedobás.

  • Mutant

A pályán van egy mutáns játékos. A többiek őt próbálják lelőni. Akinek sikerül, az átveszi a helyét. A mutáns játékos emberfeletti képességeket kap, és pontot a frag alapján kap. Az győz, aki a legtöbb frag-et gyűjti össze.

Fegyverek [szerkesztés]

  • Shield Gun: Elsősorban védekezésre alkalmas felszerelés, ugyanakkor közelharcra is használható. Minél jobban feltöltjük a fegyvert az elsődleges tüzelési mód nyomvatartásával, annál durvább lesz a bevitt sebzés, ami akár halálos is lehet. Az alapvető felszerelések egyike.
  • Assault Rifle: Rohampuska. Az elsődleges tüzelési módjával alkalmunk nyílik tűz alá venni az ellenséget, míg a másik tüzelési móddal gránátokat tüzelhetünk belőle. Az alapfelszerelések egyike. Ha egy Assault Rifle mellé felszedünk mégegyet, duplán is használhatjuk.
  • Bio-Rifle: Biopuska. Veszélyes vegyianyagokat hordoz és lő ki magából ez a fura fegyver. Az elsődleges tüzelési módjával sorozatosan és rendkívüli sebességgel lehet kilőni egymás után a káros anyagokat, míg a másik tüzelési móddal összegyűjthetünk egy jóval nagyobb mennyiséget, amit aztán egyszerre lőhetünk ki, ezzel rázúdítva egy egész „tárat” az ellenségeinkre. Ez a gyűjtés azonban eltart némi ideig. A kilőtt anyag egy ideig a földön marad, és az arra járó játékos sebződik.
  • Mine Layer: Pókakna-elhelyező. Ennek köszönhetően aknákat lőhetünk ki, majd irányíthatunk gombnyomással a megadott helyre. Ha egy ellenfél a pókakna közelébe ér, a pókakna addig követi, amíg utól nem éri, és azon nyomban felrobban.
  • Shock Rifle: Egy félautómata lőfegyver. Az elsődleges tüzelési módjával egy kékes sugarat lőhetünk ki viszonylag nagy sebességgel, míg a másik tüzelési mód egy energiagömböt lő ki, ezt viszont lassan. Sok játékos egyik legjobb taktikája az, hogyha az energiagömböt szétlövik az alapvető tüzelési móddal, a kék sugárral, ezzel hatalmas robbanást eredményezve.
  • Link Gun: Amolyan plazmafegyver. Az elsődleges tüzelési móddal egy „bárhová elérő” plazmasugarat engedünk ki a fegyverből, eközben nyomva kell tartanunk a gombot. Alkalmas arra, hogyha gyorsan el kell intézni valakit. Ha 10 másodpercnél tovább sikerül rajtatartanunk a plazmasugarakat az ellenségen, akkor kocsonyává olvad. A második tüzelési móddal lassabb, de erősebb gömbsugarakat lehet kilőni. Ha több játékos áll egymás közelében Link Gun-al, és az elsődleges tüzelési módot használják, akkor a fegyver a nevéhez hűen összekapcsolja a plazmasugarak útvonalát, ezzel nagyon durva hatásfokot elérve. Ugyanakkor a fegyver elsődleges tüzelési módja alkalmazható járművek javítására.
  • Minigun: Sorozatlövő, veszélyes gatling. Ha valaki gyors golyózáport akar, az ezzel a fegyverrel megkaphatja. Az elsődleges tüzelési mód nagyon gyorsan tüzeli a golyókat, de pontatlanul, míg a másodlagos tüzelési mód kevesebb golyót fogyaszt, de pontosabb. Ha közelről használjuk egy ellenséggel szemben, halálos lehet, úgy, ahogy nagy tömegben is.
  • Flak Cannon: Ez a robbanást előidéző fegyver rendkívül erős tud lenni, főként a nagyobb tömegekben történő alkalmazásakor. A másodlagos tüzelési móddal kilőhetünk egy egész robbanófejet, ami a becsapódásakor egy jelentős mértékű robbanást fog okozni, ami egy egész területre kihat. Az elsődleges tüzelési mód ezzel ellentétben viszont repeszekben lövi ki a robbanószert, amik így ugyan nem repülnek a levegőbe, de közelről alkalmazva rettenetesen durvák, ráadásul a falakon pattannak is, így ez a fegyver ideális a vékony és keskeny folyosókon.
  • Grenade Launcher: Gránátvető. Gránátokat lőhetünk ki vele, a tüzelési módokat pedig használja ki-ki a maga stílusa szerint. Sok gránát kis helyre való kilövése brutális következményekkel járhat.
  • Rocket Launcher: Aknavető. Az elsődleges tüzelési módjával egyetlen rakétát lövünk ki, míg a másodlagos tüzelési módot nyomva tartva pedig egyszerre akár 3 rakétát is kilőhetünk, ez azonban időbe telik, mert egyszerre nem lehet betárazni mind a 3 rakétát. Ha sikerül a célkeresztet egy ideig rajtatartanunk az ellenségen, akkor az elsődleges tüzelési móddal kilőtt rakéta nyomkövetőssé válik, ezt egy pittyegés jelzi (és az, hogy a célkereszt vörössé válik arra az időre). Nagy tömegeket pillanatok alatt el lehet vele intézni, főként akkor, ha egymás közelében tartózkodnak.
  • AVRiL: Gépjűrművek ellen alkalmazható lőfegyver, de azért a gyalogosok ellen sem utolsó. Az a legfőbb baja, hogy iszonyúan lassú. Nyomkövető fegyver, szóval amint a célkeresztünket rátartottuk egy ellenséges járműre, legyen az akár egy tank vagy egy repülőgép, már csak meg kell nyomnunk az elsődleges tüzelési módot, és a rakéta megy a jármű után. Gyors járművek némi csellel kikerülhetik a rakétákat.
  • Lightning Gun: Nagy feszültséget kilövő lőfegyver. Az elsődleges tüzelési móddal azonnal lövünk, míg a másodlagossal ráközelíthetünk az ellenségre, akár egy mesterlövész-puskával. A fejlövések jobb esetekben azonnali halállal végződnek, ha az egészég 70% alatt van. Elsősorban arra alkalmas a fegyver, hogy távolról szedjük le vele az ellenséget, de az egyszerű harcokban is jó hasznát lehet venni, azonban a fegyver nem túl gyors, úgyhogy nem árt fedezéket is találni.
  • Sniper Rifle: Mesterlövész-puska. Az elsődleges tüzelési módjával azonnal lövünk, míg a másikkal ráközelíthetünk, hogy becélozzuk az ellenséget. Egyértelműen távolról használandó fegyver. Nagy a hatásfoka, főként a fejlövéseknél. A 70% egészség alatti ellenségek általában azonnal meghalnak, de a fejlövés mindenképpn halálos. A fegyver gyorsan tölt újra, így hamar adhatunk le vele újabb lövést.
  • Redeemer: Az igazi pusztító fegyver. Egy rakétafejet lő ki, amely ha becsapódik, ott egy óriási területű robbanást idéz elő. Az elsődleges tüzelési móddal egyenesen lőhetjük a rakétát, míg a másodikkal mi irányíthatjuk, hogy merre menjen. A rakétafejet szét lehet lőni akármilyen más fegyverrel. Vigyázzunk arra, hogy semmiképpen se tartózkodjunk közel az ilyen robbanáshoz, különben (némi szeretcsétlenséggel fűszerezve) azonnali halál vár ránk. Szűk helyre belőve igen pusztító hatásokat eredményezhet.
  • Ion Painter: ionágyú, ereje a Redeemeréhez hasonló, tehát nagyon durva hatású fegyver. Ízlés kérdése, hogy ki melyik tömegpusztító fegyvert szereti inkább.
  • Target Painter: az Ion Painterhez hasonló fegyver.
  • Teleporter: Nem igazán fegyver, inkább taktikázáshoz, illetve a veszély kivédéséhez használható. egy lemez szerű elektronikus szerkezetet lő ki magából , ami földet ér egy ponton. A másodlagos tüzelési móddal, azonnal ott teremhetünk a ponton. Hasznos taktika, ha kevés életenergiával rendelkezünk, illetve gyorsan akarunk eljutni valahova. Tudni kell róla azonban azt is, ha egy játékos rámegy a kilőtt lemezre, ami a földön van, és abban a pillanatban teleportálunk, az illető életerőtől függetlenül azonnal meghal,(beleteleportálunk) szétrobban a teste.
  • C.U.T.T.E.R ((Chaos unreal tournament enanched ripper)(Jácma céljára fejlesztett kaotikus belező))- Az UT1-ben láthatott belezőre hasonlít.Elsődleges tüzelési móddal forgó pengét lő ki, másodlagos tüzelési módban is pengét lő ki, de ha ez valamihez hozzáér,felrobban.(Chaos Ut2 Evolution módosítóban van)
  • MUG (Multi-puporse Utility Gun) – Ha beállítju a SUPER BESERKet (Szupergyors Tüzelés) repülhetünk a mésodlacos tüzelésével. Elsődleges Tűz: tűz v jégcsík mely elégeti vagy éppen megfagyasztja az embert.ÉGŐ,nemde? (Chaos Ut2 Evolution módosítóban van)

Járművek [szerkesztés]

  • Hellbender – 3 személyes
  • Scorpion – egy személyes
  • Leviathan – 5 személyes (csak az Onslaught játékmód egyes pályáin használható)
  • Goliath – 2 személyes
  • SPMA – 2 személyes(Az ECE bónusz csomagban van csak.)
  • Paladin – egy személyes (Az ECE bónusz csomagban van csak.)
  • Manta – egy személyes, de további két ember felszállhat az oldalsó hajtóművekre. Légi jármű.
  • Raptor – egy személyes. Légi jármű.
  • Cicada – 2 személyes. Légi jármű. (Az ECE bónusz csomagban van csak.)
  • Hover board – 1 személyes Manta szerű légi jármű (Chaos Ut2 Evolution módosítóban van)
  • Chaos bike – 1személyes motorkerékpár végtelen rakétával fölszerelve (Chaos Ut2 Evolution módosítóban van)
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.